wtorek, 14 marca 2017

Burżujska mokra paleta


Jakiś czas temu, na Bejcy, ponownie rozgorzała dyskusja na temat mokrej palety. Przepis jest banalnie prosty. Płaskie pudełko (jak chcemy by farba dłużej trzymała to potrzebne jest też wieczko), gąbka lub papierowy ręcznik i na to papier naklejkowy lub papier do pieczenia. Odnośnie papieru do pieczenia, to doszły mnie słuchy, że Jan Niezbędny się popsuł. Niniejszym tipsuję, że produkt własny Rossmanna - Rubin bardzo fajnie się nadaje do naszej palety. Chłonie wodę i się nie rozrwarstwia aż tak jak konkurencja. Jak już będziecie w Rossmannie, to spytajcie funkcyjną, czy po dostawie został im żółty papier naklejkowy z boxów. Zazwyczaj go wyrzucają jako śmieć, więc bez problemu powinny się podzielić z Wami tym skarbem. 

Jak wspominałem, przepis jest prosty i w zasadzie każdy ma jakiś swój patent na konstrukcję. Ja przez lata używałem klasycznego pudełka po płycie CD. Później było pudełko po aerografie, jeszcze później po czekoladkach etc. Kilka miesięcy temu zaszalałem i kupiłem sobie paletę Mijello Peel Off. W założeniu zwykła paleta z dwoma fajnymi cechami: starą farbę łatwo się odkleja, przez co paletę da się fajnie wyczyścić, ma wieczko z silikonową uszczelką. No i jest całkiem duża, ale nie za duża. Gdy tylko ją zobaczyłem od razu wiedziałem, że to będzie mokra paleta moich marzeń:


Jak widać dla wygody i tak stosuję kubeczki (w których mam rozcieńczone mieszanki z tuszami). Ale nie stronię też od usyfienia zwykłej palety. Ponadto po malowaniu zakładam wieczko (tak, tak, wiem że zakłada się na odwrót, chciałem uszczelkę pokazać):



I farba zachowuje swoje właściwości całkiem długo. Łatwo wymienić wkład, łatwo ją wyczyścić, a w razie czego łatwo przenieść (mimo, że jest duża). Podsumowując paleta jest fpytę i nie żałuję sypniętego grosiwa. Owszem, lepszym malarzem przez to nie jestem, ale komfort pracy wzrósł odczuwalnie. Jak macie swoje jakieś ciekawe patenty związane z paletą, to śmiało wrzucajcie na Bejcę.    


8 komentarzy:

  1. Dobry gadżet nie jest zły :) Konieczność dla kogoś, kto miesza farby.

    OdpowiedzUsuń
  2. Poczkaj. Mam rozumieć iż zakupiłeś sobie dedykowane pudło na mokrą paletę?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Luca - biedak wykryty

      Usuń
    2. Oj tam, biedak od razu. Pewnie pochodzi z Poznania. W kieszeni zapewne trzyma Żyda razem z wężem, no a jego krew składa się w 100% z cebuli :P

      Usuń